Saturday 22 June 2013

MOTOR & SAHABAT

MOTOR
Penantian menagih kasih sahabat,rakan,kawan,teman dan taulan
“pengalaman mengajar kita erti kedewasaan dan kematangan”

Untuk entry kali ini suke untuk bercerita tentang pemilihan kawan
Malam khamis dekat asrama,kisah yang sungguh sedih sekali berlaku dalm hidup saya ini. Perkara yang tak disangka boleh berlaku.
Situasi dia bermula dengan sebuat motorsikal. Saya pinjam kawan punya motor. Sebab pada ketika itu saya sungguh lapar,kami pergi makan di YUSUF BISTRO di lake valley ,btho .
Kami pulang ke asrama dalam pukul 11.00 dan saya akui kami memang lambat pulang. Tapi perlu ke untuk kau (tuan punye motor) nak emo? Marah dan meninggikan suara x tentu pasal?? Di depan khalayak ramai??
Ini ke kawan yang aku sudah berkawan dengan dye selama 6 tahun?
Malam uh aku rasa sangat sedih gile. Menanges dekat tangga. Tapi… hmm, dye ade lalu kat tangga uh, tapi dye palau je aku ini :’(
X pe .. mulai malam uh baru aku belajar cara untuk menghargai kawan. Bukan setakat itu sahaja,dye ade suoh aku belanje dye makan. Belikan nasi bujang 2.tapi aku x jumpe nasi bujang,aku belikan lah nasi lemak tapi aku lebihkan nasi (nasi tambah) .balik aku bagi dye, then dye boleh utk persoalkan “nasi bujang mana?” nak je aku cakap harga nasi lemak uh lagi mahal dari nasi bujang. Tapi x pelah. Redha je lah.

Kisah kedua :
SAHABAT
Hmm,entry ini khas untuk dia. Ana rasa antum semua x kan faham. Hanya ana dan enta sahaja yang akan faham. Ana Cuma nak cakap yang ana belum bersedia untuk bersahabat dengan enta. Sebab enta sangat baik daripada ana. Ana x mampu lagi untuk menjadi baik seperti enta. Ana x tegor bukan sebab ana merajuk,tetapi memang niat ana untuk menjauhkan diri daripada enta. Banyak lagi sebab. Tapi ana x mampu untuk ungkapkan. Ana Cuma harapkan enta akan lebih bahagia . i.allah.  Aaaassifff :’)


Hmm,cukuplah sekadar entry kali ini. 

1 comment:

Unknown said...

Hoii. Be a tough man! Kalau sorang boleh buat camtu kat kau...ramai lagi boleh kawan dengan kau.