Saturday 22 September 2012

BerAkHirnyA SebuAh KaRier

SALAM,
ok,kali niyh sebab dah lame giler x hupdate blog niyh.Dah terbengkalai dah blog niyh.Igt nk up to dAte,tp sbb ade lah masalah.so,x jadi nk update.niyh pown rase terpanggil dengan SERI ARIFUL yang selalu suruh ak update blog lah.ok.let's move on to the topic I want to bring uollzz..
Entittled:the ending of my journey 
ok,korang semua mesty tahu kan aku niyh pendebat samten with fikri,ainin.. kami semua bertungkus lumus tok naikkan name samten dalam dunia debat niyh.Akhirnye,kami berjaye jugak meletakkan name SAMTEN sebaris dengan name sekolah2 yang terbaik. cth: KISAS,STAR,SDAR,SMAPK n semua sekolah dah kenal SAMTEN.Kami sungguh berbangge walau pun kami harap kami akan dapat julang piala tahun ini,tapi x dpt.. x pe lah..mungkin ade hikmah di sebaliknya lah.ak n fikri cuba bersungguh2 tok cari pelapis debat at samten,maklumlah at samten x ramai yang minat debat.Ade la pulak yang mengatakan debat niyh HARAM.Ak x pernah kesah lah dorang nak cakap pe,sebab ak yakin dorang x tahu papepown. n x matang lagi.bidasan aku cukup mudah,law debat itu haram,kenape amal islami,ade pertandingan debat??so,fikir2 kan ek sayang form uh.ak sayang form korang.but jgn lah sakitkan hati aku yang x pernah wat papepown kat form korang.k,back to the topic,tahun niyh aku n fikri bertekad tok cari pelapis.then kami jumpe form 1 kami. _fikri aiman_afiq aiman_mior_n last at not least najmi(f2). n kami bawak dorang tok join debat asrama yayasan selangor.kami x pernah harap yang tinggi tok dorang,sebab dorang baru lagi dalam dunia perdebatan.tapi,prestasi mereka cukup membanggakan,dah boleh menang 2 daripada 6 pusingan.
papepown,dorang memang ak tabik springg gle r.. ak hope dorang niyh akan lagi hebat daripade legasi aku n fikri. n ak harap sangat AININ SOFIYA x pindah tahun depan.sebab bukan senang nak train n latih budak tok berdebat.susah kami tok jadikan kau yang terbaek sehingga sekarang ko dah jadi yang terbaik ainin.pikirlah penat lelah kitorang niyh yang dah banyak mencurahkan ilmu :'(
so,pikir baek2 sebelum nak pindah.sepanjang aku n fikri berdebat,kami berkenalan dengan budak kisas,syahmi bosco,syafiq norish,syarif(x de nme panggilan) ..dorang semua niyh baik ngan kami.n kami kalah dengan dorang.sememangnye dorang niyh hebat ! tengok coach dorang lah.. putera afzal lah katekan??papepown kami sayang korang semua!!!! jasa n pemberian kalian x akan dilupekan:(
ok,walaupun aku n fikri x menang piala debat,tapi kami telah menjadi seperti ape yang kami nakkan.i.allah walaupun karier di sekolah menengah dah tamat,i.allah kami akan sambung di U yang same! doakan kami.sory x dapat bawak balek piala tok abg anip. .terima kasih sangat aku ucapkan kepade MUHAMMAD HANIF & AMINUR ASIF n sesiape yang pernah ajar kami.berakhirnye karier kami sebagai pendebat SAMTEN.ak harap legasi debat samten terus memukau di persada debat!.AMIN:)
DEbat meNgAJar AKu eRti PerSahABAtAn,
DeBAt mEnGAjAR aKU ErTI BerFikIran tErbuKA,
DebaT MenjaJar aKU erTI tIdak bErpUTUs Asa,
DebAT mENgaJar Aku Erti KEkalaHAn,
dEbat menGAjar aKU eRTi keMAtanGAN,
DebAT meNgajAR ak Erti SebUAh KeHIduPan

No comments: