Saturday, 3 August 2013

kawan kawan di maahad

"Pujangga pernah berkata, persahabatan yang tidak jujur umpama meniti buih di lautan. Hamparan buih nan memutih, hanya indah di luaran namun melewatinya bererti menuju ke jurang kehancuran .Mencari sahabat sejati bukanlah mudah….ramai yang bersama berkongsi suka, namun kurang yang ingin menemani kita meniti duka."
Rasa bertuah dan bersyukur dapat duduk belajar di bumi MAAHAD HAMIDIAH .
Kawan kawan saya & sahabat :) 
Girang dan ketawa di kongsi bersama.Segala suka,duka dan lara kami hadapi bersama.*termasuklah main poker bersama .. hahaha.. 
saya nak describe  kawan laki lah. boleh x?? 

#ok kite mulakan yg dlm gambar niyh dulu auu.
FAIS: well,dah 5 tahun kenal dye kan. Dye niyh style,hipster,sempoi,skema,sanggup berkorban.
haziq(bador) : pun dah 5 tahun kenal . tapi since masuk maahad baru dye bertambah rapat dengan aku. so,syg dye ! dye selalu dgr problem aku. dengan awek aku *yelah sbb awek ak bekas dye .no wonder lah.
 FAUZI(PINO) : aku rase dye sgt kelakar lah. sius kot.. dye baek lah dgn aku. tapi kalau pandang muke dye je mesty nak gelak. hahaha
HANIF(saudi) : aku tahu dye x suke panggil dye saudi,tapi aku saja je nak gurau2 n sakat2 dgn dye. baru best kan? anep niyh pun baik orangnya. sama mcm fais .. skema. tp dye suke bagi aku bwk kereta myvi dye ! heheh .. tengs nepp ! syg kau !

ammar syaheed with bador 
SYAHEED: dye niyh suke belanje kawan kawan. tapi dengan aku kurang *ehh . hahaha. x delah. dye belanje je. dye prihatin dgn aku pasal masalah aku dengan ***** . tp sorrylah.ak memang x dapat nak berbaek dengan dye :'(

fuad 
FUAD: dye niyh suke menggentel dekat aku. suke maen janggut dye dekat aku. n dye suke bermanje dengan aku. heheh. kerje dye dok berkepit je dgn syizuu . hahaha. x pelah. mereka bersahabat *jeles aku tgk mereka . aku sape lah nak bersahabat dgnku :'( ??

amir hakimi(koperal)
hakimi(koperal) : dye niyh aku tabikk hormat. sebab dye tinggi dengan ilmu agama.sedap suaranya ketika melaungkan azan dan menjadi imam.kadangkala aku rasa diri aku ini hina. sebab datang dari sekolah agama,tapi x mempamerkan ciri2 agama. :'( 

faris 
FARIS : kalau layan dye memang masukk air. sayang aku niyh *gurauan saja .. jgn pikir bukan bukan. hahaha... even dye gile2 pun tapi dye selalu bawak aku nek motor dye... fly bersama sama. pi bazaar sama sama. haha.
zhariff
ZHARIF: dye niyh sangat baik. selalu kejut aku subuh,qiyam dan pagi2 lah. dye rajin wat qiyam dekat dorm aku uh. dye lah ketua dorm aku. dye niyh macam pendiam je. tapi dalam hati dye ade taman *sebab lagu dlm handfone dye jiwang2. haha

fadh,fathi,bui,celop
BUI (ZULHAIRI) :bui? dye niyh kelakar jugak. dye mcm sekepala dgn aku lah. kalau duduk berdua dengan dye kat kelas memang best. haha
FATHI: fathi niyh rajin orang dye. pandai n baik lah dalam semua perkara.. dan kalau ade undian untuk sapa jadi presiden mppu aku akan undi dye utk jadi presiden. sbb aku yakin dgn kebolehan dye lastly dye niyh kreatif.lelaki yg pandai menghias lah..agittueeww.
FADH : dye niyh dok sebelah aku dalam kelas. dye pandai arab lah. i admitted lah. dye jugak suke dgr masalah aku dan beri nasihat. tengs fadh atas segalanya.btw dye niyh kechik je orangnya. haha



oklah.. cukup entry sekadar ini. sebenarnya just nak ucap selamat hari raya maaf zahir dan batin. jemputlah datang rumah. kepada mereka yg aku x describe uh sorry lah. sbb aku x de gambar korang yg cantekk. hahaha. tapi korang tetap di hati. eceh ! ok ok. bye selamat malam. 
Dikesempatan ini ingin juga mengucapkan SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR BATIN kepada semua kawan kawan yang mengenali diriku ini.
Jari disusun memohon maaf andai diri ini banyak melakukan kesalahan pada kamu semua.
sebab saya tahu diri saya ini tidaklah sesempurna mana.Selalu menyakiti hati kamu semua.saya berharap agar Kawan kawan semua dapat memaafkan gurau senda saya yang mungkin keterlaluan.Maafkan lah diri ini okay. kite sama sama memaafkan orang.*jgn maen mercun auu. bahaya. yg penting ukhuwah yg terjalin antara kita semua akan kekal buat selama lamanya . 

#untuk entry yg akan datang
ARIFF : sejujurnya aku rasa dia ini baik orangnya.Bahkan dye yg banyak mengubah dorm an nasaie uh. means kawan2 yg kat situ.boleh dijadikan sahabat.sebab sahabat yg baik itu adalah yg selalu mengingatkan kita pada allah.Sorry ariff atas segala salah dan silap.aku akui kau ade usaha utk berbaik dengan aku,tapi kau kurang usaha dalam nak memahami aku..

*entah bile aku ini akan dipertemukan dengan seorang sahabat yg mampu membimbing aku ke arah kebaikan.
kapan lagi aku akan berkawan dan bersahabat semula dengan dye
kapan lagi dye akan lebih bermesra dengan aku
kapan lagi dia akan bertemu dengan aku.
aku x minta seorang sahabat yg sempurna akhlaknya.cuma aku harap dye akan lebih mengerti aku berbanding orang lain.dye kate dye ade usaha,tapi tiada usaha dye untuk menambahkan kemesraan dalam persahabatan.hanya berbaik semula dengan aku.~~ :'( minta maaf