Wednesday 7 August 2013

Raya Raya Raya

Jika hati sejernih air, jangan biarkan ia keruh.., Jika hati seputih awan, jangan biar ia mendung.., jika hati seindah bulan, hiasi ia dengan Iman dan takwa, Jika hati tersentuh oleh salah dan silapku. Mohon diberi kemaafan. Salam Aidilfitri” 
Hari Raya
hye semua,kawan2 dan teman dan juga pengunjung tegar blog saya yg x seberapa ini.. hmm,semua dah beli kan baju raya,seluar raya,kasut raya, semua2 barang adalah raya.Tapi ingat raya raya juga. yg penting jaga keselamatan diri. Jangan main mercun tau.. Bahaya lah.. Kalau main pop pop ke bunga api ke x pe.. okay :)
kawan kawan & sahabat .. semua yg saya sayang.kite raikan aidilfitri dengan penuh kesyukuran . 

Andai Hamka menyusun kata
Terciptalah kata-kata yang aulia
Mari bermaafan sesama kita
Di pagi Aidilfitri yang mulia

Makan ketupat dengan lemang,
Masak pula di subuh hari,
Hari raya bakal menjelang,
Puasa tinggal haruslah diganti 

okay semua.. yang paling penting adalah kita merayakan Hari Raya ini dengan penuh Kesederhanaan.. X yah beli brg yg mewah2 sgt.. beli sekadar keperluan je ..Teruskan amalan kita di bulan Ramadhan Al Mubarak. Allah dan Nabi Muhammad suka kepada orang yg berterusan dalam melaksanakan perintah Allah kay.
Kepada mereka yg pulang ke desa berhati hati lah di jalan raya. Pesan kat Ayah @ yg jadi driver berhenti rehat di RnR kalau letih dan penat . *untung auu dapat semburan ambi purr lagi. ahahah #foc 

tangkap kat KLCC niyh :) 
okay, lastly.. untuk saya punya .. ntah lah. x tahu nak ckp dye niyh ape.. teman tapi mesra .. i.allah dye niyh jadi makmumku nanty.. Doa putera akan dijodohkan dengan dye Fatin Amirah Bt Abdul Rauf .
"Awak,saya nak ucap SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR&BATIN .Saya Banyak buat awak marah kan? maafkan tau tau.. I.allah saya akan doa utk saya dan awak dipertemukan dan dijodohkan. Kalau Takdirnye begitu" . okay ;)

SELAMAT HARI RAYA.MAAF ZAHIR&BATIN ;')


No comments: